Wdrożenie platformy zintegrowanych usług publicznych w Olsztynie
Niebawem to się zmieni, bo urząd chce zwiększyć udział nowoczesnych technologii wykorzystywanych w jego codziennej pracy. – Chcemy, aby systemy informatyczne automatycznie wymieniały między sobą dane – mówi Rafał Ruchlewicz. – W ten sposób praca urzędników zostanie usprawniona, a cenny czas zaoszczędzony.
Jak to się stanie? – Dzięki wdrożeniu tak zwanej „szyny integracyjnej”, która będzie stanowiła swego rodzaju informatyczną autostradę - odpowiada dyrektor wydziału. - W ten sposób jeden z systemów będzie wrzucał do niej potrzebne dane, a drugi system będzie brał z niej to, czego będzie akurat potrzebował.
Planowane działania powinny usprawnić trzy kluczowe procesy administracyjne funkcjonujące w Urzędzie Miasta Olsztyna: proces obsługi podatków oraz opłat lokalnych, proces obsługi spraw w zakresie ewidencji ludności oraz proces obsługi spraw prowadzonych przez Urząd Stanu Cywilnego.
Należy podkreślić, iż platforma zintegrowanych usług publicznych, o której mowa, umożliwi nie tylko integrację systemów informatycznych Urzędu Miasta Olsztyna, ale docelowo będzie mogła stanowić podstawę do integracji systemów informatycznych innych jednostek organizacyjnych Gminy Olsztyn.
Realizacja projektu „Wdrożenie platformy zintegrowanych usług publicznych” rozpoczęła się 19 kwietnia 2013 roku, a zakończy 29 maja 2015 roku. Całkowita wartość projektu to 2 134 672 zł, z czego kwota dofinansowania z Unii Europejskiej to 1 741 286, 20 zł. Wkład własny beneficjenta wynosi 307 285, 80 zł.
Projekt dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007-2013.