Budowa obwodnicy Myśliny ma ruszyć w tym roku. Podpisano umowę
W spotkaniu uczestniczyli także Poseł na Sejm RP Antoni Duda, dyrektor Wydziału Infrastruktury i Nieruchomości Opolskiego Urzędu Wojewódzkiego Małgorzata Kałuża-Swoboda, dyrektor ds. realizacji budów Bitum sp. z o.o. Tomasz Oboza, Adam Benski - Bitum sp. z o. o. oraz kierownik projektu z ramienia GDDKiA Oddział w Opolu Janusz Marscholl.
Istniejący odcinek drogi krajowej nr 46 przebiega na długości ok. 3,5 km przez zwartą zabudowę mieszkaniową miejscowości Myślina. Obecna trasa posiada jednopoziomowe skrzyżowanie z linią kolejową nr 175 relacji Kluczbork – Fosowskie funkcjonujące w bardzo niekorzystnej geometrii oraz liczne zjazdy do posesji i skrzyżowania z drogami podporządkowanymi.
Inwestycja polegać będzie na budowie obwodnicy miejscowości Myślina w ciągu drogi krajowej nr 46 długości 3,149 km. Docelowo przedmiotowa obwodnica stanowić będzie kontynuację wybudowanej obwodnicy Dobrodzienia i całościowo będzie pełnić rolę obwodnicy Myśliny i Dobrodzienia, tworząc łącznie funkcjonalny i bezpieczny odcinek o długości 9,6 km. Inwestycja ma na celu poprawę przepustowości ulic miejskich i płynności ruchu lokalnego poprzez wyprowadzenie ruchu tranzytowego poza obszar zabudowy miejskiej. Realizacja inwestycji wpłynie na wzrost poziomu bezpieczeństwa zarówno kierujących pojazdami, jak i mieszkańców Myśliny. Wyeliminowanie z ruchu miejskiego uciążliwych samochodów ciężkich przyczyni się do poprawy klimatu akustycznego oraz zmniejszenia wielkości emisji substancji szkodliwych do środowiska. Budowa nowego odcinka drogi z dala od terenów zabudowanych, o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi, zapewni komfort ruchu tranzytowego i w znaczny sposób skróci czas podróżujących na trasie relacji Opole – Warszawa. Realizacja inwestycji umożliwi również skomunikowanie z terenami inwestycyjnymi, wpływając na rozwój aktywacji gospodarczej terenów zlokalizowanych w korytarzu i w sąsiedztwie korytarza obwodnicy i drogi krajowej nr 46 oraz w powiecie oleskim.
Zgodnie z zapowiedzią dyrektora Oddziału GDDKiA w Opolu, "pierwsza łopata" zostanie wbita w ziemię jeszcze w tym roku.
Planowane parametry techniczne
Zakres rzeczowy inwestycji:
budowa pełnego zakresu obwodnicy Myśliny w ciągu drogi krajowej nr 46 o długości 3,149 km; obiekty inżynierskie – 3 szt., w tym: wiadukty – 1 szt., w tym: w km 0+530,50 nad dwutorową linią kolejową nr 175 przejazd gospodarczy – 2 szt. nad drogą dojazdową w km 0+754,43 (nad ul. Nowa Kolonia) nad drogą dojazdową w km 1+652,82 Parametry techniczne odcinka:
długość odcinka – 3,149 km, klasa techniczna drogi – GP, prędkość projektowa – 80 km/h, prędkość miarodajna – 100 km/h, przekrój poprzeczny – 1x2 szerokość pasa ruchu – 3.5 m, szerokość pasa awaryjnego - brak, szerokość pobocza utwardzonego – 5 m, szerokość poboczy gruntowych – 5 m szerokość pasa dzielącego – brak, kategoria ruchu – KR5, nośność nawierzchni – 115 kN/oś.