Dwa ostatnie fragmenty trasy S61 skierowane do przetargu
Inwestycja ma być realizowana w systemie Projektuj i Buduj. Zgoda na przetarg obejmuje dwa odcinki o łącznej długości prawie 36,5 km. Zaprojektowano je w nowym przebiegu, w pobliżu istniejącej drogi wojewódzkiej nr 677 Ostrów Mazowiecka – Łomża.
Powstaną dwie jezdnie po dwa pasy ruchu, pasy awaryjne i pas rozdziału. Na odcinku Ostrów Mazowiecka – Śniadowo przewidziane są dwa węzły (Podborze i Komorowo), a na odcinku Śniadowo – Łomża Południe jeden węzeł (Śniadowo).
Via Baltica, to fragment drogi międzynarodowej E67, która biegnie z Polski przez Litwę i Łotwę do Estonii. Pełni ona rolę najważniejszego połączenia drogowego pomiędzy krajami bałtyckimi, a Europą Zachodnią.
Trasa Via Baltica na terenie Polski przebiega wzdłuż drogi ekspresowej S8, na odcinku od Warszawy do Ostrowi Mazowieckiej i dalej drogą ekspresową S61, na odcinku od Ostrowi Mazowieckiej do granicy państwa w Budzisku. Dotychczas w ramach polskiej części trasy powstały odcinki S8: Radzymin – Wyszków i obwodnica Ostrowi Mazowieckiej.
Obecnie w budowie są odcinki: S8 Marki – Radzymin o długości 15,4 km, którego ukończenie jest planowane w listopadzie 2017 r. oraz Wyszków – początek obwodnicy Ostrowi Mazowieckiej o długości 29,1 km. Oddanie do ruchu tego odcinka planowane w lipcu 2018 r.