Afisz dla poznaniaków, newsletter dla turystów
Prezes Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej Jan Mazurczak zaznaczył, że "hotelowy newsletter działa już od lipca 2014 roku dzięki współpracy Poznańskiej Lokalnej Organizacji Turystycznej z poznańskimi hotelami. Co tydzień pracownicy PLOT, we współpracy z Wydziałem Kultury i Dziedzictwa UMP, opracowują w atrakcyjnej formie wizualnej zestaw informacji, których zadaniem jest prezentacja trzech najciekawszych wydarzeń kulturalnych tygodnia w Poznaniu".
Zestaw uzupełniają przydatne oferty dla turystów (m.in. o Karcie Turystycznej Poznania i atrakcyjnych miejscach do odwiedzenia w Poznaniu). Tak przygotowana informacja w języku polskim i angielskim wyświetlana jest na hotelowych totemach informacyjnych, ekranach multimedialnych ustawionych przy recepcjach, drukowana w formie plakatów czy wysyłana w pliku pdf (z aktywnymi linkami do opisu wydarzeń na portalu poznan.travel) wraz z potwierdzeniem rezerwacji. Informacje trafiają bezpośrednio do turystów, ale i do pracowników hotelu, którzy dzięki temu mogą osobiście rekomendować najciekawsze wydarzenia tygodnia. Obecnie newsletter dociera do 14 poznańskich hoteli i doczekał się już 16 wydań.
Dyrektor poznańskiego Hotelu Sheraton Marco Foelske informował na konferencji, że "naszym pomysłem już interesują się inne hotele w Polsce". Jest więc szansa, że wzory z Poznania zostaną powielone w innych hotelach.
Drugi projekt to Afisz Kulturalny - tworzony przez Wydział Kultury i Dziedzictwa Urzędu Miasta oraz zespół Wydawnictwa Miejskiego Posnania. Ideą jest stworzenie raz w miesiącu kalendarium najważniejszych wydarzeń kulturalnych w mieście i zaprezentowanie go w przestrzeni publicznej miasta, na unikalnych nie szpecących otoczenia stojakach, które pierwotnie przeznaczone były do prezentacji wystawy fotografii Ryszarda Horovitza.
Dyrektor Wydawnictwa Miejskie Posnania:
"Pierwsze dwa Afisze zawisły 31 października na Starym Rynku i Placu Wolności - a więc w miejscach często odwiedzanych przez poznaniaków. Listopadowe kalendarium przygotowano w czterech różnych wersjach, różniących się od siebie formatem i kolorystyką. Przez najbliższy miesiąc inicjatorzy Afiszy zbierać będą opinie na temat układu treści, formy graficznej i nazwy. Zmiany pozwolą w kolejnych miesiącach ulepszyć kalendarium i poszerzyć jego zasięg o kolejne lokalizacje w przestrzeni Poznania".