MEDI@STERY 2015 – pierwsza edycja konkursu rozstrzygnięta!
Pierwsze miejsce – Marcin Sanakiewicz z Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej z Lublina „Telewizja ponowoczesna: logiki i imaginacje medialne” (praca napisana pod kierunkiem prof. dr hab. Jana P. Hudzika)
Drugie miejsce – Jakub Ochnio z Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie „Język komunikowania wizualnego – semantyka, syntaktyka i pragmatyka fotografii” (praca napisana pod kierunkiem dr Macieja Ulity)
Trzecie miejsce – Aleksandra Rabowska z Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu „Wykorzystanie narzędzi marketingu internetowego w polskiej blogosferze kulinarnej” (praca napisana pod kierunkiem dr Adama Szymaniaka)
W konkursie udział wzięli autorzy prac magisterskich, napisanych w języku polskim na kierunku Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna, które uzyskały ocenę bardzo dobrą. Na pierwsza edycję konkursu zorganizowanego przez Uniwersytet Gdański napłynęły prace niemalże ze wszystkich ośrodków akademickich w Polsce.
Prace oceniła Kapituła Konkursu pod przewodnictwem prof. dr hab. Wiktora Peplińskiego. W skład Kapituły weszli wybitni medioznawcy z uczelni wyższych całej Polski. Przy ocenie prac Kapituła brała pod uwagę między innymi ich oryginalność i zawartość merytoryczną oraz możliwości praktycznego wykorzystania.
Zwycięska praca zostanie opublikowana i będzie dystrybuowana na koszt Uniwersytetu Gdańskiego.
Laureaci drugiego i trzeciego miejsca otrzymali nagrody rzeczowe i dyplomy.
Medioznawstwo jest wciąż młodą, bo powołaną w 2011 roku dziedziną nauki. Jednym z celów Ogólnopolskiego Konkursu na Najlepszą Pracę Magisterską z Wiedzy o Mediach jest popularyzacja tej dziedziny nauki. Organizatorem przedsięwzięcia jest Dziennikarstwo i Komunikacja Społeczna na Uniwersytecie Gdańskim, które każdego roku wyłaniać będzie najlepszych studentów zajmujących się w swoich badaniach szeroko rozumianą wiedzą za zakresu medioznawstwa.
Pomysłodawczyniami i inicjatorkami konkursu są dr Małgorzata Łosiewicz oraz dr Anna Ryłko- Kurpiewska, które sprawują merytoryczną i metodologiczną pieczę nad funkcjonującą na gdańskim dziennikarstwie specjalizacją Reklama i PR.
Rozstrzygnięcie konkursu MEDI@STERY połączone było z promocją książki „Media-Bizens-Kultura” pod redakcją Małgorzaty Łosiewicz i Anny Ryłko-Kurpiewskiej. Jest to międzynarodowa publikacja, w której zebrano teksty dotyczące szeroko rozumianego wpływu mediów, i skutków tego zjawiska, na wiele sfer współczesności – polityki, kultury, biznesu. Książka jest efektem cyklicznej międzynarodowej konferencji, która odbywa się na Uniwersytecie Gdańskim od 2011 roku pod tym samym tytułem.
Spotkanie uświetnił występ Akademickiego Chóru Uniwersytetu Gdańskiego.
Patronat nad konkursem MEDI@STERY objęli:
JM Rektor Uniwersytetu Gdańskiego
Marszałek Województwa Pomorskiego
Tygodnik „Polityka”