Dworzec w Łodzi wychodzi z tunelu
Tunel ma 1,7 km długości i kończy się 16,5 m pod ziemią, co stanowiło spore wyzwanie konstrukcyjne ze względu na trudny geologicznie teren i obecność wód podziemnych. Grubość zewnętrznych ścian tunelu przekracza metr, natomiast płyty górnej sięga nawet 2,5 m. Na dworcu Łódź Fabryczna zakończyło się już szklenie trzech świetlików, przez które światło słoneczne będzie docierało na najniżej położony poziom peronów.
W hali głównej, 16 metrów pod ziemią, zbudowano już cztery perony. Trzy z nich o długości 400 metrów i jeden - 300 metrów. Trwa montaż instalacji odwodnieniowej, wentylacyjnej oraz montaż instalacji przeciwpożarowej. Cała inwestycja, w tunelu i na dworcu, obejmuje montaż 12,5 km torów. Pierwsze przejazdy pociągów technicznych do nowego dworca zaplanowano pod koniec roku. Wartość całego projektu to 1,75 mld złotych. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na dofinansowanie inwestycji ze środków UE. Prace współfinansowane przez UE zostaną wykonane i rozliczone w tym roku. Część inwestycji realizowana przez samorząd również uzyskała unijne wsparcie. Inwestycja jest realizowana przez konsorcjum firm: Torpol, Astaldi, Intercor oraz Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów.