KaWa w Gdańsku

Autor: źródło - UM Gdańsk 2014-03-24 09:40:12
Jak gdańszczanie pozyskują informacje o wydarzeniach kulturalnych? KaWa - Kulturalna Wymiana powraca po zimowej przerwie
Obserwatorium Kultury zaprasza na pierwszą, po zimowej przerwie, KaWę – Kulturalną Wymianę, której tematem będą sposoby pozyskiwania przez gdańszczan informacji o wydarzeniach kulturalnych. Gościem specjalnym spotkania będzie Jacek Kotarbiński – praktyk marketingu. Spotkanie odbędzie się 25 marca o godzinie 18.00 w Instytucie Kultury Miejskiej.

Kulturalna Wymiana budzi się na wiosnę i dostarcza świeżych informacji o kulturze w Gdańsku. Przez czas zimowej przerwy Obserwatorium Kultury pracowało nad badaniami, których wynikami chce się publicznie podzielić. Temat sposobów pozyskiwania informacji o wydarzeniach kulturalnych przez mieszkańców Gdańska zgłębiany był już w 2011 roku, również wtedy powstał raport z badań. Po dwóch latach postanowiono sprawdzić, czy coś się zmieniło i ponownie zapytać o to, z jakich źródeł korzystają uczestnicy gdańskiej kultury w planowaniu swojej aktywności kulturalnej.

- Chcieliśmy dowiedzieć się w jaki sposób osoby uczestniczące w kulturze wolałyby dowiadywać się o przyszłych wydarzeniach kulturalnych i przyjrzeliśmy się szczegółowo temu, w jaki sposób korzystają z Internetu szukając informacji kulturalnej – mówi Natalia Brylowska z Obserwatorium Kultury.

KaWa, jako projekt Obserwatorium Kultury, chce łączyć świat badaczy i świat praktyków – pracowników instytucji, organizacji pozarządowych animatorów i menedżerów kultury. Dlatego o komentarz został poproszony Jacek Kotarbiński – autor „Subiektywnego bloga o sztuce marketingu”, który będzie również gościem spotkania. Do głosu marketingowca dołączy głos Katarzyny Nałysz-Safuryn z pracowni badawczej Inny Format, z którą Obserwatorium Kultury współpracowało podczas realizacji badań.

W swoim komentarzu Jacek Kotarbiński zwraca uwagą m.in. na lokalność wydarzeń: Wydaje się, że z racji rosnącego zainteresowania warto zwrócić uwagę na rozwój wydarzeń o charakterze lokalnym, skierowanych do mieszkańców poszczególnych dzielnic. (…) Warto rozwijać regionalne portale i vortale związane z prezentacją i promocją regionalnych wydarzeń jak też kłaść nacisk na digitalizację oferty organizacji dostarczających taką ofertę na rynek.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u