Budowa dworca Łódź Fabryczna zakończona w 80 proc.
W sierpniu ma zostać podpisany aneks do umowy z wykonawcą, gdzie zawarty będzie ostateczny termin zakończenia inwestycji. Inwestor zapewnia, że unijne dofinansowanie nie jest zagrożone.
Jeszcze w tym roku na dworzec wjadą pierwsze pociągi techniczne. Odbiory i procedury uzyskania pozwoleń na użytkowanie powinny zakończyć się do lata 2016 roku. Węzeł nazywany multimodalnym jest miejscem, gdzie będą się łączyć komunikacja samochodowa, tramwaje, autobusy i pociągi. To kluczowa część dworca, dzięki której pasażerowie zyskają czas przy przesiadaniu się między różnymi środkami transportu.
O skali tej gigantycznej inwestycji wartej 1,75 mld zł mówią liczby. W budowę dworca oraz węzła przesiadkowego zaangażowanych jest teraz 1300 ludzi. Wcześniej przy budowie dworca zatrudnionych było niemal 2 tys. pracowników. Szklany dach jest już gotowy, został pokryty 10 tys. szyb o wymiarach 1,0 m x 1,0 m, a całą dworcową halę podtrzymuje 250 pali fundamentowych, sięgających 30 m w głąb ziemi.
Węzeł multimodalny przy dworcu Łódź Fabryczna stanie się najnowocześniejszym centrum przesiadkowym w Europie Środkowej i Wschodniej, a cały dworzec stanie się sercem Nowego Centrum Łodzi.
Obecnie16 metrów pod ziemią trwają prace wykończeniowe przy montowaniu 8 torów i układaniu płyt granitowych na 4 peronach. Są instalowane schody ruchome i 20 wind.
Wszystkie prace przebiegają planowo zarówno na najwyższych punktach dworca, jak i 16 metrów pod ziemią - podsumował kierownik kontraktu Stefan Sekutowski.