Pierwszy podwodny tunel drogowy w Polsce otwarty!
Ponad tysiąc betonowych pierścieni, blisko 200 kilometrów kabli
Tunel wykonany został metodą drążoną, za pomocą maszyny wiercącej TBM (Tunnel Boring Machine). Specjalna maszyna do drążenia tunelu została wykonana w miejscowości Schwanau w Niemczech. Stamtąd, w częściach, drogą morską i lądową przetransportowana została do Gdańska w październiku 2012 roku. Wykopanie dwóch nitek tunelu zajęło maszynie – pieszczotliwie nazwanej Damroką – dwa lata. Później wykonane zostały przejścia poprzeczne między tunelami, wreszcie – montaż wyposażenia i instalacji. Do budowy obu nitek tunelu użyto 1076 betonowych pierścieni o wadze ok. 118 000 ton. W tunelach już po wydrążeniu znalazło się prawie 4 300 ton stal, 25 000 metrów sześciennych betonu i 1 600 ton asfaltu. Ułożonych zostało też 190 km kabli.