Gdańscy urzędnicy chwaleni przez mieszkańców

Autor: źródło - UM Gdańsk 2014-02-24 14:11:21
Kompetencję i duże zaangażowanie urzędników, a także krótki czas potrzebny do załatwienia spraw w gdańskim magistracie - to główne walory jakie wskazali uczestnicy badania oceniającego jakość usług świadczonych przez urzędy miejskie w miastach wojewódzkich. Dzięki wysokim notom mieszkańców, Gdańsk uplasował się na trzecim miejscu w klasyfikacji generalnej rankingu przeprowadzonego na zlecenia Pisma Samorządu Terytorialnego WSPÓLNOTA.
Na początku grudnia 2013 roku firma Question Mark Biuro Badań Społecznych przeprowadziła na zlecenie WSPÓLNOTY badanie satysfakcji mieszkańców miast z jakości usług świadczonych przez urzędy miejskie. Pod lupę zostało wziętych 18 miast o randze wojewódzkiej (w przypadku dwóch województw uznano ich dwustoliczność: było to woj. kujawsko-pomorskie z Bydgoszczą i Toruniem oraz lubuskie z Zieloną Górą i Gorzowem Wielkopolskim).

Badanie odbyło się w dzień roboczy, w godzinach przedpołudniowych i w okolicy południa, przed budynkiem urzędu miasta. Ankieterzy stali na ulicy i przepytywali osoby, które wyszły z urzędu. Mieszkańcy oceniali zarówno pracę urzędników, jak i sam urząd. Wypełniali ankietę, odpowiadając na 10 szczegółowych pytań. Dotyczyły one stopnia zadowolenia z kontaktu z urzędem, kompetencji i zaangażowania pracowników, czasu, jaki trzeba poświęcić na załatwienie sprawy, możliwości wcześniejszego umówienia się na wizytę. Mieszkańcy oceniali także warunki, w jakich czeka się na spotkanie z urzędnikiem, godziny pracy urzędów, nowoczesność budynków, dostępność oraz jakość stron internetowych. A na zakończenie deklarowali, czy będą się pozytywnie o swoim ratuszu wypowiadać w rozmowach z innymi osobami.

© 2018 Super-Polska.pl stat4u