100.000 fanów profilu społecznościowego Poznania
Komunikacja na Facebooku, która prowadzona jest także w języku angielskim spowodowała wzrost atrakcyjności strony również wśród zagranicznych fanów. Do efektu tego przyczyniły się przede wszystkim działania związane z UEFA EURO 2012, które przyciągnęły na oficjalny fanpage miasta także Chorwatów, Irlandczyków, Włochów, Hiszpanów, Niemców czy Anglików.
Facebookowy fanpage Poznania zintegrowany jest z innymi portalami społecznościowymi tj. z YouTubem, Pinterestem, Foursquarem i Twitterem. Ale Miasto Poznań wykorzystuje te kanały także do innych działań. To właśnie aplikacja Foursquare pozwoliła stworzyć w ubiegłym roku unikatową w skali kraju grę pt. "Check-in Poznań", która była dodatkowym elementem akcji "Poznań za pół ceny". Do gry można było dołączyć bezpłatnie na stronie www.check-in.poznan.pl, a meldując się w jednej z ponad 180 lokalizacji, biorących udział w akcji "Poznań za pół ceny", gracze otrzymywali punkty. Wszyscy w sumie zdobyli ich blisko 30 tysięcy! Dodatkowym elementem gry był Swarm na Starym Rynku (foursquarowy flashmob), w którym udział wzięło prawie 200 osób. Ci, którzy wspólnie z innymi pozostawili po sobie wirtualny ślad w centrum Poznania otrzymali w nagrodę wyjątkowe koszulki. T-shirt od Miasta Poznania można dostać także w ramach foursquarowego Speciala, który od ubiegłego roku premiuje każdy pierwszy "check-in" na Starym Rynku.
Więcej wiadomości z Poznania jest :TUTAJ