Kodeks dobrych praktyk dla klubokawiarni w Warszawie
Kodeks dzieli się na siedem krótkich części. Każda z nich odnosi się do kwestii podnoszonych w trakcie rozmów z zainteresowanymi. Jest to zbiór zasad, odnoszących się do:
dbania o przestrzeń publiczną, w szczególności o utrzymanie porządku w lokalu i jego bezpośrednim otoczeniu, w czym w miejscach szczególnie uczęszczanych przedsiębiorców wspierać będzie miasto,
użytkowników, czyli gości lokali,
bezpieczeństwa, nie tylko w samym klubie, ale też na terenie, który do niego przynależy,
sprzedaży alkoholu, prowadzonej zgodnie z obowiązującymi regułami,
hałasu, którego poziom powinien być monitorowany i utrzymywany na dopuszczalnym poziomie,
polubownego rozwiązywania konfliktów, opartego na wzajemnym szacunku i dialogu,
usystematyzowanego udostępniania przestrzeni publicznej klubom poprzez informowanie o planowanych przetargach i konkursach z wyprzedzeniem, zapewnienie podręcznika niezbędnych dokumentów i regulacji związanych z prowadzeniem imprez kulturalnych i masowych.
Dokument jest formą wytycznych, do których powinni stosować się prowadzący lokale takie jak bary, piwiarnie, restauracje, ogródki sezonowe, klubokawiarnie i inne podobne formy działalności, bez względu na to, kto jest właścicielem działki lub lokalu, w których funkcjonują. To zbiór dobrych praktyk oparty na umowie społecznej.
Do kodeksu załączony jest komunikat klubokawiarni do ich gości z prośbą o to, by spędzając miło czas pamiętali o okolicznych mieszkańcach i pozostałych użytkownikach przestrzeni.
Od września 2012 r. z inicjatywy władz miasta i właścicieli klubokawiarni odbywały się spotkania wszystkich zainteresowanych stron. W ubiegłym roku do rozmów przyłączyło się stowarzyszenie mieszkańców, Koalicja: Ciszej, proszę! Na spotkaniach omawiane są takie tematy jak m.in. funkcjonowanie lokali, mediacje pomiędzy właścicielami klubokawiarni a mieszkańcami okolicznych wspólnot, zasady wynajmowania miejskich lokali użytkowych. Pomysłem, który od początku przyświecał spotkaniom z klubokawiarniami, było wypracowanie wspólnego katalogu dobrych praktyk. Taki dokument - odnoszący się nie tylko do kwestii mediacji – ma określać zasady postępowania zarówno właścicieli lokali, jak i jednostek miejskich oraz komunikacji z mieszkańcami. Wstępem do dalszej pracy nad katalogiem, było wydane w kwietniu 2013 r. wspólne oświadczenie.
Więcej wiadomości z Warszawy znajdziesz :TUTAJ