Pomóż Orkiestrze, kup suknię Kopciuszka
Błękitna suknia, którą można wylicytować została wykorzystana w „bajkowym" spocie promującym Kraków, w którym w rolę Kopciuszka wcieliła się Alicja Bachleda-Curuś. Fabuła spotu promocyjnego Krakowa wykorzystuje najbardziej charakterystyczny fragment baśni o Kopciuszku, bal – razem z drogą na przyjęcie oraz słynną sceną ucieczki i gubienia pantofelka. Scenerią dla bajkowych wydarzeń stają się kolejno: Dunajec i Pieniny (droga Kopciuszka na bal), Teatr im. Juliusza Słowackiego w Krakowie (sceny balowe), Zamek w Pieskowej Skale (ucieczka z balu) i Rynek Główny w Krakowie (ponowne spotkanie z księciem). Warto podkreślić, że bajka o Kopciuszku była jedynie inspiracją dla scenarzystów filmu promocyjnego – spot nie jest jej wierną ekranizacją. Dlatego też krakowski Kopciuszek nie jedzie na bal karocą, ale płynie łodzią, a akcja spotu rozgrywa się zimową porą.
Spot „Kraków – come and find your story" ma nie tylko pokazać niestereotypowe, baśniowe oblicze Krakowa i Małopolski, ale również zaprezentować krajobrazowy i zimowy potencjał miasta i regionu – zachęcić turystów do ich odwiedzenia także poza letnim sezonem (promocja Krakowa i Małopolski jako zimowych destynacji turystycznych). W przyszłym roku spot ma pojawić w jednej z czołowych, zagranicznych stacji telewizyjnych obejmującej swoim zasięgiem: Europę, USA, Bliski Wschód, Azję oraz Afrykę. Zagraniczna kampania, realizowana wspólnie przez Miasto Kraków i Małopolską Organizację Turystyczną, planowana jest na zimę 2015 r.
Przypomnijmy, ze 23. Finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy odbędzie się 11 stycznia 2015 roku. Tym razem Orkiestra gra „Dla podtrzymania wysokich standardów leczenia dzieci na oddziałach pediatrycznych i onkologicznych oraz dla godnej opieki medycznej seniorów". Dodatkowe informacje: www.wosp.org.pl.