Sześciolatek w szkole – i co dalej?
W trakcie seminarium zostały omówione dotychczasowe doświadczenia, pokazane dobre praktyki, ale też najważniejsze problemy wiążące się z edukacją dziecka młodszego. Obok sesji wykładowych: „Kompetencje poznawcze i językowe dzieci w wieku 6 – 9 lat", „Wspieranie rozwoju dziecka zdolnego podwójnie wyjątkowego" i „Ocenianie wspierające i kształtujące" odbyła się też dyskusja pod hasłem „Jak tworzyć bezpieczną więź emocjonalną Nauczyciel – Dziecko?".
Konferencja „Sześciolatek w szkole – i co dalej?" to jeden ze sposobów na szczególne uwrażliwienie nauczycieli na potrzeby dzieci, które rozpoczęły naukę w wieku sześciu lat, a obecnie rozpoczynają II etap edukacji. To ważny etap w życiu dziecka – charakteryzuje się wejściem w świat społeczny, który będzie towarzyszył dziecku przez wiele kolejnych lat. To czas poznawania ludzi, dokonywania wyborów osób bliskich, nauka pracy w zespole. W tym czasie uczeń potrzebuje akceptacji i uznania środowiska szkolnego. Poznawany przez dziecko świat to w dużej mierze szkoła, nauczyciele i grupa rówieśnicza. Dlatego właśnie tak ważne jest przygotowanie nauczycieli do pracy z uczniem młodszym.