Świąteczna zaduma podczas koncertów Misteria Paschalia
W Wielki Piątek w Filharmonii im. Karola Szymanowskiego usłyszeliśmy poświęcone męce Chrystusa oratorium Bernardo Pasquiniego - La sete di Cristo (Chrystus spragniony) w wykonaniu Academii Montis Regalis.
W sobotę, 4 kwietnia w Kopalni Soli w Wieliczce zabrzmią tzw. Ciemne Jutrznie, cieszące się dużą popularnością w XVII – wiecznej Francji. Mianem tym określano pierwsze części liturgii godzin, przeznaczone specjalnie do odprawiania przed świtem w Wielki Czwartek, Piątek i Sobotę. Praktyka przenoszenia nabożeństwa o kilka godzin wstecz, z wczesnego poranka na późny wieczór dnia poprzedzającego spowodowała, że nazywano je ciemnymi czytaniami. Wykonają je Les Talens Lyriques pod kierownictwem Christophea Roousseta.
W Niedzielę Wielkanocną, ostatni dzień Festiwalu będzie można posłuchać George'a Frideric Handla i jego starotestamentowego oratorium Jephtha HWW 70. To wyjątkowe oratorium powstało w 1751 roku, tworzone było w wielkim trudzie ze względu na postępującą ślepotę kompozytora. Świadczy o tym rękopis partytury – liczne skreślenia, nuty pisane poza pięciolinią. Jephtha to biblijne oratorium będące syntezą sacrum i profanum. To dzieło jedyne i niepowtarzalne, to kreacja genialnego artysty, a jednocześnie świadectwo samotności wobec cierpienia. Tę wyjątkową kompozycję będzie można usłyszeć w wykonaniu międzynarodowego zespołu solistów, który tworzą członkowie Accademii Bizantina oraz Chóru Kameralnego Capelli Cracoviensis. Koncert odbędzie się w Centrum Kongresowym ICE Kraków.