Aplikacja mobilna #KultKato
Telefon w dzisiejszych czasach mamy zawsze przy sobie, dlatego aplikacje mobilne są najlepszym sposobem, aby wszystkie potrzebne informacje mieć zawsze w zasięgu ręki. Fakt ten postanowiły wykorzystać studentki Dziennikarstwa i Komunikacji Społecznej na UE: Dominiki Brachman, Karoliny Sommer, Karoliny Piwowarczyk, Martyny Niesyto, Aleksandry Krawczyk i Karoliny Kuli, które tworzą #KultKato. Projekt, który ma na celu pokazanie młodym ludziom, że stolica Górnego Śląska to miasto obfitujące w wydarzenia kulturalne.
#KultKato to nie tylko nazwa projektu, ale także aplikacji mobilnej na telefony z systemem Android, która bazując na geolokalizacji, dostarcza informacji o najważniejszych wydarzeniach odbywających się niedaleko naszego aktualnego położenia. Aplikacja pełni również rolę wirtualnego przewodnika po miejscach kultury, podzielonego na funkcjonalne kategorie - dla muzyki, kina, teatru, sztuki, książki i historii.
– Dzięki Mateuszowi Gajowskiemu, współpracującemu z nami programiście, nasza aplikacja jest niezwykle prosta w obsłudze i pozwala na szybkie wyszukiwanie interesujących informacji. Nie ma charakteru komercyjnego, więc odbioru nie zakłócają reklamy – podkreśla Karolina Piwowarczyk z #KultKato. Aplikację można pobrać wprost ze sklepu Google (https://play.google.com/store/apps/details?id=pl.gajowski.mateusz.kultkato&hl=pl) albo klikając na swoim urządzeniu mobilnym w link http://bit.ly/1nQKQgx.
Dostęp do wszystkich interesujących wydarzeń kulturalnych w Katowicach jest możliwy również dzięki stornie internetowej. Wystarczy zajrzeć na www.kultkato.pl i ma się pełny przegląd wiadomości. Oprócz tego na stronie znaleźć można wykaz katowickich miejsc kultury. #KultKato jest także obecne w mediach społecznościowych. Na facebookowym fanpage projektu (https://www.facebook.com/kultkato/?notif_t=page_fan) publikowane są ciekawostki z świata kultury oraz kulturalny rozkład jazdy, a na Instagramie i Snapchat autorki prezentują swoje własne spojrzenie na kulturę.
#KultKato powstało w odpowiedzi na wyraźne zapotrzebowanie – młodzi ludzie chętnie uczestniczą w wydarzeniach kulturalnych, ale niejednokrotnie nie mają skąd czerpać o nich informacji. – Sprawdziłyśmy, czego brakuje nam i naszym znajomym i po prostu postanowiłyśmy to zrobić –podsumowują zgodnie autorki projektu.