Kielce-Pierwsze targi marek własnych w Polsce!
Produkty i usługi oferowane pod markami własnymi, czyli takie które najczęściej wytwarzane są na zamówienie dużych firm i sieci handlowych, są zwykle tańszymi alternatywami dla dobrze znanych lokalnych lub międzynarodowych marek. Istnieją jednak i takie, które pozycjonowane są jako marki luksusowe. Polska jest europejskim liderem we wzroście znaczenia marek własnych. Około 30% krajowych produktów jest sprzedawanych waśnie pod tym szyldem. Wartość rynku produktów marek własnych szacowana jest aż na ok. 90 mld zł i stale rośnie.
- Dyskontują wszyscy, bo konkurują: od delikatesów, poprzez hiper- i supermarkety, aż po luksusowe sklepy specjalistyczne. Przed nami nowa era – podkreśla dr Andrzej Mochoń prezes Zarządu Targów Kielce, drugiego ośrodka wystawienniczego w Europie Środkowo-Wschodniej,
- Targi marek własnych są doskonałą okazją do wymiany wiedzy nt. tego asortymentu. Rosnące udziały marek własnych w sprzedaży wskazują na wzrastające zainteresowanie klientów. Marka własna ewoluowała i w chwili obecnej jest dostępna w trzech kategoriach: najniższej, średniej i premium, prezentując bardzo korzystny stosunek jakości do ceny. Sieci hurtowe integrują małe sklepy poprzez systemy franczyzowe, jak np. Odido prowadzone przez Makro Cash & Carry. Dzięki temu marki własne są obecne także w małych sklepach - mówi Renata Juszkiewicz – Prezes Polskiej Izby Handlu i Dystrybucji, METRO Group
W ramach targów stworzono specjalną galerię produktów oferowanych pod marką własną, które trafiły do sprzedaży w 2014 roku. Swoją ofertę prezentuje tam m.in. Intermarche, Kaufland, PSS Społem, Piotr i Paweł czy Tesco. W tym samym czasie wystawcy i goście Targów Kielce mogą wziąć również udział w specjalistycznej konferencji.